HomeProduseServiciiOferte CirrusGalerii fotoStiri & EvenimenteDespre noiMagazinContact
Comparatie intre SR22T si TURBO

Familia de avioane Cirrus a crescut mereu de la introducerea în 1998 a lui SR20, urmat de SR22 în 2000 şi de primul TURBO în 2006. Iar în 2010 apare pe piaţă SR22T.

Cu punctele sale forte unice, fiecare avion a îndeplinit nevoile a mii de proprietari. Şi în continuare urmărim să aducem noi îmbunătăţiri pentru a putea să vă prezentăm cel mai capabil avion disponibil.

În iunie 2010, SR22T, echipat cu noul motor turbo TSIO TCM-550-K, a fost introdus ca un nou membru al familiei de avioane Cirrus. Scepticii pot spune că acest model este o repetare a modelului anterior de avion TURBO, introdus în 2006, care utilizează tehnologia de modificare a motorului prin turbo-normalizare de la Turbo Alley. Cu toate acestea, o privire mai atentă dezvăluie diferenţe subtile între cele două aeronave, care abordează o varietate de nevoi individuale. De fapt, fiecare sistem este integrat cu atenţie pentru a lucra cu avionul, fără a sacrifica uşurinţa în utilizare. Pentru a permite clienţilor noştri să aleagă avionul cel mai potrivit pentru ei, în prezent sunt oferite ambele sisteme. Mai jos sunt specificaţiile fiecăruia dintre aceste sisteme.

Decolare şi urcare

SR22T

TURBO

Rulajul la decolare

251 m

313 m

Decolarea peste obstacolul de 50 ft

386 m

486 m

Timpul şi distanţa pentru urcare la 12.000 ft

Rich mixture

9,8 minute

21,7 nm

12,3 minute

28,4 nm

Timpul şi distanţa pentru urcare la 12.000 ft

Lean of Peak

12,3 minute

27,2 nm

18,9 minute

45,3 nm

Timpul şi distanţa pentru urcare la 18.000 ft

Rich mixture

15,1 minute

35,1 nm

21,9 minute

55,1 nm

Timpul şi distanţa pentru urcare la 18.000 ft

Lean of Peak

19,1 minute

44,4 nm

30,7 minute

77,9 nm

Timpul şi distanţa pentru urcare la 25.000 ft

Rich mixture

23,4 minute

58,7 nm

31,9 minute

86,3 nm

Timpul şi distanţa pentru urcare la 25.000 ft

Lean of Peak

28,3 minute

70,7 nm

42,2 minute

113,4 nm

 

Performanţele în zborul de croazieră

În general, dacă se compară performanţele în zborul de croazieră între cele două modele, SR22T reiese a fi cu puţin mai rapid, iar consumul de benzină este puţin mai ridicat.Atunci când considerăm raza maximă de acţiune, TURBO are un mic avantaj, în cele mai multe situaţii.

Performanţa considerând consumul:

Consumul

Altitudinea

Viteza (KTAS)

Vuteza (KTAS)

[gph]

[ft]

SR22T

TURBO

17,6

12.000

185

186

18.000

196

198

25.000

210

211

16,0

12.000

177

177

18.000

187

189

25.000

200

202

Performanţa considerând puterea motorului:

Puterea in %

Altitudinea

Viteza (KTAS)

Viteza (KTAS)

Raza de acţiune maximă (nm)

Raza de acţiune maximă (nm)

Consumul (gph)

Consumul (gph)

SR22T

TURBO

SR22T

TURBO

SR22T

TURBO

85%

12.000

188

186

806

831

18,3

17,6

18.000

200

198

848

876

25.000

214

211

900

886

75%

12.000

179

177

853

872

16,4

16,0

18.000

190

189

895

917

25.000

203

202

947

925

65%

12.000

169

168

904

942

14,6

14,0

18.000

178

179

946

988

25.000

190

191

996

992

TURBO are un mic avans din punctul de vedere al eficienţei, corelat cu diferenţa între raportul de compresie, care este de 8,5:1, faţă de 7,5:1 la SR22T.

Costurile de întreţinere

Amândouă motoarele sunt competitive din acest punct de vedere.Atunci când se apropie o revizie programată şi estimaţi costurile, trebuie să aveţi grijă care componente vor fi refăcute şi care înlocuite cu unele noi. De asemenea, e bine să ştiţi care sunt termenii garanţiei asociate motorului nou şi componentelor sale. Acestea vă vor asigura că veţi primi cât mai mult de la motorul dumneavoastră şi că îi veţi putea asigura o cât mai bună protecţie.

Zgomotul

În acest moment, restricţiile asociate poluării fonice în jurul aeroporturilor sunt în creştere, materializându-se prin perioade de interzicere a zborurilor (curfew), restricţii privind nivelul decibelilor sau proceduri din ce în ce mai complexe de decolare. Modelul SR22 cu TATI produce un nivel de zgomot de 83,65 dB(A) la "fly-over", în timp ce SR22T este mai silenţios, cu numai 80,32 dB(A). Acest rezultat este datorat limitării turaţiei elicei la 2500 RPM, fără a sacrifica însă performanţele la decolare şi urcare.

Alegerea e simplă. Alege un model Cirrus potrivit nevoilor tale şi apoi alege motorul care îţi îndeplineşte aşteptările din punctul de vedere al performanţelor.

Găsiţi mai multe detalii pe http://www.whycirrus.com/

27 august 2010

 
© 2011 Cirrus