HomeProduseServiciiOferte CirrusGalerii fotoStiri & EvenimenteDespre noiMagazinContact
Cirrus Aircraft lansează noul SR22T

Mai silenţios, mai uşor şi cu o mai mare flexibilitate faţă de combustibilii viitori: Cirrus Aircraft lansează noul SR22T

La startul celei de-a opta reuniuni anuale a Asociaţiei Proprietarilor şi Piloţilor de Cirrus (Cirrus Owners and Pilots Association Migration, Fly-in & Expo 2010, Dayton, Ohio), Cirrus Aircraft a prezentat avionul SR22T, cel mai nou membru al familiei SR22 - avioane compozite cu un motor cu piston. Seria SR22 este de opt ani la rând cel mai bine vândut avion cu patru locuri din lume.

Caracteristica principală a noului SR22T este prezenţa motorului Teledyne Continental Motors (TCM) TSIO-550-K cu supraalimentare twin turbo. Instalarea acestui motor a fost posibilă printr-un parteneriat unic dintre inginerii TCM şi cei ai Cirrus Aircraft, acest motor nefiind disponibil pentru nici un alt avion aflat în prezent în producţie.

Comentând despre dezvoltarea SR22T, vicepreşedintele executiv al Cirrus Aircraft, Pat Waddick, a lăudat atât parteneriatul cât şi performanţele avionului. "Gândirea în perspectivă, uneori cu ani buni înainte, este un semn distinctiv al Cirrus Aircraft. Pe lângă funcţionarea mai silenţioasă, greutatea redusă, un zbor mai lin şi multe alte îmbunătăţiri, noul SR22T oferă clienţilor Cirrus o alternativă de înaltă performanţă, cu supraalimentare twin turbo. care beneficiază de asemenea de o mare flexibilitate faţă de combustibilii viitori."

Pornind de la structura de ultimă generaţie a seriei SR22, îmbunătăţirile de design pentru SR22T includ prezenţa motorului TSIO-550-K, susţinută de garanţia constructorului motoarelor TCM, trenul de aterizare de bot mai fin şi mai uşor, capota motorului reproiectată cu guri de admisie şi fante de evacuare a aerului dedicate îmbunătăţirii răcirii. SR22T are de asemenea noi componente ale sistemului de control al mediului din cabină, care permit creşterea capacităţii de încălzire a cabinei cu până la 50o Fahrenheit (10o Celsius) la toate altitudinile. în sfârşit, toate sistemele standard sau opţionale ale lui SR22T - zborul în condiţii de givrare cunoscute, sistemele de control al mediului, hărţile, vremea, inclusiv controlul motorului şi altele - sunt integrate perfect în cockpit-ul Cirrus PerspectiveTM de la Garmin.

Performanţele sunt de asemenea mai ridicate la SR22T. îmbunătăţirile importante includ decolarea şi urcarea îmbunătăţite, niveluri de zgomot mai reduse la decolare şi în urcare, sarcina utilă mai mare şi decelerare mai bună de la viteze mari.

Waddick a mai adăugat: 'Odată cu introducerea noului model SR22T, Cirrus continuă să ofere SR22 Turbo cu normalizare twin turbo "Tornado Alley Turbo" STC. �n funcţie de priorităţile şi preferinţele personale ale clientului, Cirrus oferă posibilitatea de a alege unul dintre aceste avioane ce au performanţe, în esenţă, egale."

Comentând depre zborul efectuat cu cel de-al doilea SR22T produs, zbor non-stop din SUA către Europa cu doar 10 zile în urmă, directorul Cirrus Franţa, Regis Masson, a lăudat performanţele şi capabilităţile noului avion: Tocmai am traversat Atlanticul de Nord din Duluth la Paris în noul SR22T, în 22 de ore. Urcă ca o rachetă la 25.000 de picioare şi de câteva ori a trebuit să reduc puterea pentru ca ceilalţi să poată ţine pasul. Avionul merge ca un ceas elveţian... oferă tot ceea ce promite şi chiar mai mult!"

SR22T are un preţ de bază de 475.000 USD şi este deja bine echipat la 525.900 USD. Avioanele se pot comanda imediat, producţia fiind în plină desfăşurare, iar primele livrări către clienţi sunt programate pe data de 21 iunie la sediul companiei din Duluth, Minnesota.

19 iunie 2010

 
© 2011 Cirrus